הגר"י מצגר בראיון: "המדינה היא תומכת התורה הגדולה בעולם"

אסתי פלד 2 Comment on הגר"י מצגר בראיון: "המדינה היא תומכת התורה הגדולה בעולם"

הגר"י מצגר ב"מהדורה המרכזית": "הגם שלמדינה ישנם הרבה חסרונות, עדיין יש לה מעלה גדולה שהיא תומכת התורה הגדולה ביותר בעולם, לית מאן דפליג" | עבור אב שעוקד את בנו הכאב הוא כל הזמן, כל השנה"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב יונה מצגר, אמר הערב במהדורה המרכזית" עם אבי מימרן: "הגם שלמדינה ישנם הרבה חסרונות, עדיין יש לה מעלה גדולה שהיא תומכת התורה הגדולה ביותר בעולם, לית מאן דפליג. יש עולם ישיבות אדיר בארץ ישראל, מקבלים תמיכה מטעם המדינה. יתירה מזו, אנחנו יוצאים היום מיום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אנשים, חיילים שהקריבו את נפשם כדי שנוכל לחיות כאן ושבבני התורה יוכלו ללמוד תורה".

הרב עובדיה יוסף זצ"ל אמר שמגיע לכל אחד מהם נשיקה, לא לחינם בבתי כנסת ספרדים רבים אומרים בפתיחת ארון הקודש מי שבירך לחיילים שנהרגו. צריך להבין שיום הזיכרון זה לא יום עבור המשפחות השכולות, זה עבורנו. המשפחות השכולות חוזרים כמונו מאירוע משפחתי משמח, מגיעים הביתה ורואים את מיטת בנם ריקה והכאב נשאר. אצלם כל יום הוא יום הזיכרון".

הדגש בעקידת יצחק הוא על אברהם אבינו, למרות שגם יצחק הסכים להיעקד למרות שהוא לא היה מצווה ועושה, הוא היה יכול ללכת הביתה. מסבירר ה"שפת אמת" שיש שני סוגים של עקידה, יש עקידה שהיא על מוות ויש עקידה שהיא על החיים. למי שמקריב את חייו יש כאב אחד, אחריו הוא הולך לעולם שכולו טוב, אבל לאבא עקידת בנו היא כל הזמן, כל השנה".

"קול החללים קורא מתחת לאדמה, תתחשבו אחד בשני, תפסיקו עם המלחמות הללו זה עם זה" סיים הרב מצגר את הראיון. "חבל שאנחנו יודעים בעת מוות להיות ביחד אבל כשהכל בנחת אנחנו רבים"ץ

 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    המדינה לא "תומכת" כלום, לא בתורה ולא בשום דבר אחר. המדינה מחזירה חלק מהמסים של הציבור. במקרה של הציבור החרדי, בהתחשב בתקציבים השונים והמשונים שהחרדים אינם נהנים מהם, המדינה מחזירה פ ח ו ת ממה שהיא מקבלת.
    כמובן, זה הרע במיעוטו, ייתכן מצב שהמדינה גם את החלק הזה אינה נותנת. אבל על זה עדיין לא מגיע שום תודה.
    תקציבים של ארגונים של הפצת תורה, כמו "תורה ויהדות לעם", כבר לא ניתנים למעלה משנה!!!

  2. 1

    הוא צודק.. הראיון הזה היה לפני שנה…